Artikelen

Covid-19 richtlijn, oktober 2020

Reanimeren volgens de covid-19 richtlijn betekent:

Beoordeel de ademhaling door alleen naar de borstkas te kijken, open de luchtweg niet.

Bel 112 en zet het toestel op luidspreker!

Dek de mond en neus van het slachtoffer af en geef GEEN beademingen, WEL borstcompressies.

Sluit de AED aan zo gauw deze beschikbaar is. Elke AED van de Nijmeegse AED stichtingen heeft ook een beademingsmasker. Overleg met de centralist.

 

Wie zijn wij?

De stichting AED Dukenburg zet zich in om stadsdeel Dukenburg, en sinds 2016 ook stadsdeel Lindenholt van de gemeente Nijmegen hartveilig te maken.

De stichting beheerd 49*  AED-apparaten (Automatische Externe Defibrillator) die allemaal in de openbare ruimte hangen. Veel AED's hangen in beveiligde kasten die alleen door de opgeroepen vrijwilligers geopend kunnen worden. Een deel is bereikbaar in twee winkels van 'woonboulevard Nijmegen' en in zwembad Dukenburg..

De vrijwilligers worden onder andere door de stichting AED Dukenburg opgeleid in het verlenen van reanimatie en het bedienen van een AED-apparaat. Vervolgens zullen zij jaarlijks getraind worden om hun vaardigheden op peil te houden. Deze cursussen zijn gratis voor bewoners en mensen die werken in Dukenburg en Lindenholt!

* november 2020. De AED stichtingen beheren 49 AED's in Dukenburg en Lindenholt, tuim 50 AED's in andere stadsdelen van Nijmegen.

Via deze site willen wij u alle informatie geven die nodig is voor het levensreddend handelen door middel van reanimatie in combinatie met het gebruik van een AED.

Wij zijn geen EHBO afdeling. Wel gaan wij bewoners uit Dukenburger en Lindenholt die mee willen doen, in een opleiding van één avond per jaar, reanimatie leren in combinatie met het gebruik van een AED.

Aanmelden voor een cursus kan door invullen vanhet aanmeldingsformulier op deze website.

Aanmelden als burgerhulpverlener en oproepen ontvangen kan bij HartslagNu

De financieel jaarverslagen (2015, 2016, 2017, 2018 en 2019) zijn op te vragen bij het secretariaat of klik hier te downloaden. Wij zijn bij het opstellen van het financieel verslag ondersteund door 'Elle financieel support'. www.ellefinancieelsupport.nl 

 ----- -----

Venlo, 14 januari 2016

Betreft: ondersteuning Stichting AED Dukenburg

Geachte lezer,

Graag ondersteunen wij vanuit HartslagNu het werk van de stichting AED Dukenburg. HartslagNu is het systeem dat bij een plotselinge hartstilstand burgerhulpverleners oproept met het doel de overlevingskansen van het slachtoffer te vergroten.

 

Wetenschappelijk onderzoek (ARREST studie) heeft aangetoond dat hierdoor de overlevingskansen ruim verdubbelen. HartslagNu wordt bestuurd door de Stichting Hartslag Voor Nederland en is een landelijk initiatief van 17 RAV -en (Regionale Ambulance Voorzieningen) en Meldkamers Ambulancezorg.

Waaromondersteuning voor AED Dukenburg?

Bij een plotselinge hartstilstand kunnen 2 zaken levensreddend zijn. Direct starten van reanimatie en zo snel mogelijk een schok toedienen met een AED om het hart te “herstarten”. Elke minuut die een schok later wordt toegediend daalt de overlevingskans van het slachtoffer met ongeveer 7 - 10 %. In Nederland hebben Ambulances landelijk een aanrijtijd van gemiddeld 10 minuten. Als Ambulancezorg Nederland willen we wel sneller, maar kunnen we niet sneller.

Daarom zijn de burgerhulpverlener en de AED twee onmisbare schakels en worden bij een hartstilstand door de Meldkamer Ambulancezorg direct twee ambulances op pad gestuurd en tegelijkertijd een groep burgerhulpverleners met AED’s. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat we hiermee jaarlijks landelijk ongeveer 1000 - 1500 mensenlevens redden.

Kortom: burgerhulpverleners en AED’s redden veel levens, elk jaar weer, ook in Nijmegen! Dat kan ook een leven zijn in uw directe omgeving. Daarom ondersteunen wij het initiatief van AED Dukenburg van harte en hopen wij dat u dat ook wilt doen.

Namens Stichting Hartslag voor Nederland, HartslagNu

Anton van Veldhuijzen

Directeur bestuurder

 ----- -----

Nijmegen 13 december 2013.

 

Graag willen wij uw aandacht vragen voor een initiatief om in Dukenburg een AED netwerk te realiseren. Dit initiatief is gestart door bewoners die met elkaar ervoor willen zorgen dat er zo snel mogelijk hulp wordt geboden bij een plotselinge hartstilstand. Met de inzet en steun van vrijwilligers wordt een AED netwerk gerealiseerd waardoor er binnen enkele minuten na een melding van een hartstilstand een Automatische Externe Defibrillator kan worden ingezet, waardoor mogelijk levens kunnen worden gered.

Wij waarderen dit initiatief omdat bewoners met elkaar dit AED netwerk realiseren en daarmee betrokkenheid en zorg tonen voor elkaar en die zo belangrijk is voor een buurt / wijk.

Met vriendelijke groet, de burgemeester van Nijmegen

Drs. H.M.F.Bruls

 ----- -----

Nijmegen 8 mei 2014

Steunbetuiging GGD Gelderland Zuid

 

In geval van Hartfalen is snel starten met reanimeren en het inzetten van een AED van levensbelang. Een dekkend netwerk van apparatuur en getrainde vrijwilligers is hiervoor essentieel. Graag vragen wij dan ook uw aandacht voor een initiatief van de Stichting AED Dukenburg die in stadsdeel Dukenburg een dergelijk netwerk wil realiseren.

 

GGD Gelderland-Zuid, met als hoofdtaak bewaken en bevorderen van gezond leven, ondersteunt dit initiatief. Het sluit aan bij waar wij voor staan. Ook het feit dat wijkbewoners dit met elkaar oppakken, verdient waardering en ondersteuning. Wij hopen dat u eraan wilt bijdragen dat de Stichting haar doel kan realiseren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dr. ir. Moniek Pieters

 

Directeur Publieke Gezondheid

--- ---

Sinds 16 augustus 2013 'reanimatiepartner' van de Hartstichting.

De finaciele verantwoording is op te vragen via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. De stichting heeft de ANBI status ( bij de belastingdienst aangemerkt als 'algemeen nut beogende instelling )


                

Wil van Ekeren

Met grote droefenis moeten wij u mededelen dat Wil van Ekeren op donderdag 1 mei 2014 is overleden in het ziekenhuis. Als een van de initiatiefnemers van het AED project en later toen de ziekte zich geopenbaard had, als adviseur, heeft Wil zich volledig ingezet voor dit mooie project.

We zullen Wil heel erg missen...

De teksten, artikelen en gegevens zijn vrij te gebruiken door de wijkplatforms/wijkraden van de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt, de gemeente Nijmegen en de bladen De Dukenburger en Lindenholt Leeft. Foto's alleen met naamsvermelding. Logo's alleen met toestemming van de desbetreffende organisatie/eigenaar.

Onderzoek en bewerking: Peter Saras

De AED's met ster op deze site zijn in beheer/eigendom van de Stichting AED Dukenburg en met pincode bereikbaar voor de burgerhulpverleners die zijn aangemeld bij HartslagNu.

 

Dit overzicht gaat over de postcodegebieden 6536, 6537 en 6538 en is in pdf op te vragen bij het secretariaat.

 

 

Meijhorst

 

 

001. Wijkkantoor Talis, Maisonnette Meijhorst 22-18

004. Dierenarts 'de Berendonck', Meijhorst 92-66 (voordeur trapje op!)

013. Wijkcentrum Dukenburg, Meijhorst 70-39

014.  Wijkkantoor Talis, hoogbouw Schuijlenburch Meijhorst 14-00A

021. Wooncentrum de Meiberg, Meijhorst 72-01 (in de toegangshal)

025. Vijverhorst. Meijhorst 17-70

037. Sporthal Meijhorst. Meijhorst 11-07

---

Verder onder anderen op de volgende plekken:  Tennisvereniging Smash. Staddijk 125 -- Het Meijhuis artsen. Meijhorst 93-01 -- 'Deel de Dag' dagopvang, wijkcentrum Dukenburg. Meijhorst 70-39 -- Ontmoetingskerk. Meijhorst 70-33 -- Tandcentrum Nijmegen. Meijhorst 60-11 -- De Schakel artsen. Meijhorst 10-03 -- Hara sportcentrum. Meijhorst 60-02 -- Voetbal Oranje Blauw. Staddijk 117 -- De Horizon. Meijhorst 20-01

 

Tolhuis-Teersdijk

 

002. Tolhuis 14-01.

003. Tolhuis 24-30. (onder carport)

005. Tolhuis 73-33. (naast voordeur)

051. Tolhuis 24-100 De Hofpoort

  ---

Verder onder anderen op de volgende plekken:  Triavium. Van Rosenburgweg 2. -- Creatief Centrum, Tolhuis 44-44. -- Uitvaartcentrum Waalstede, Staddijk 130. -- Tennis en Padelclub Smash, Staddijk 125.

Tolhuis 22-28. Links naast voordeur (particulier initiatief, HartslagNu oproepbaar)

 

Zwanenveld

 

015. HEMA. Zwanenveld 90-126. (achter de hoofdkassa)

016. Albert Heijn XL. Zwanenveld 55-05. (informatiebalie van de AH)

018. Wijkkantoor Talis. Zwanenveld 21-02A. 

039. Zwanenveld 63-29. Eerste huis voetgangersgebied bij drempel.

040. Zwanenveld 32-02A. Achterkant boerderij 't Hert.

043. Zwanenveld 56-04. Onderdoorgang flat 'De Zwaan'.

048. Zwanenveld 42-54. Aan schuurtje appartementsgebouw.

---

 Verder onder anderen op de volgende plek: Fysiotherapie. Zwanenveld 90-80h. -- Wooncentrum De Vlechting. Zwanenveld 73-80

 

Lankforst

 

 

010. Lankforst 12-02.Naast voordeur.

020. Hoogbouwcomplex de Valckenaer. Lankforst 54-38

024. Flatgebouw 39e straat, hoek 15e - 16e straat Lankforst

035. Brasserie 't Zusje. Lankforst 51-01

 

Malvert 

 

011. Malvert 90-02. Woontoren Tonder

012. Malvert 12-29. links op zijmuur.

028. Wijkcentrum de Turf. Malvert 51-34

---

Verder onder anderen op de volgende plekken: Jumbo. Malvert 70-23. -- Gezondheidscentrum de Brug. Malvert 51-33 -- Wooncentrum De Wollewei. Malvert 80-01

 

Aldenhof

 

 

006. Garage de Baaij. Aldenhof 11-01 (naast werkplaatsdeur)

007. Maisonnette 14e straat Aldenhof. (Breng bushalte 53e/14e str)

008. Fysio Dukenburg. Aldenhof 70-03 

  ---

Verder onder anderen op de volgende plekken: Lindenberg. Aldenhof 13-90 (in beheerdersruimte) -- DVE Trajanus. Staddijk 35 (in clubhuis bij de velden) -- Hockeyclub HCQZ. Staddijk 33 (in clubhuis bij de velden) -- Woongenoot/Talis. Aldenhof 50-02

 

Weezenhof

 

009. Fysio Dukenburg. Weezenhof 55-16 (achterkant winkelcentrum)

019. Huiskamer Talis. Weezenhof 41-00

041. Weezenhof 26-66. Middelste huis parallelweg 12e straat.

045 Weezenhof 84-05. Naast garage deur.

042. Weezenhof 82-82. Naast voordeur.

046. Weezenhof 23-23. Naast garage deur.

047. Weezenhof 62-63. Rechts aan garagebox.

 ---

Verder in de volgende winkel: Lidl. Weezenhof 55-30

 

Wijchenseweg

 

022. Budget Home Store. Wijchenseweg 150

023. Restaurant Saison. Wijchenseweg 174. Pincodekast bij ingang parkeerterrein.

043. Leenbakker. Wijchenseweg 190. Direct rechts na ingang.

De AED's bij Budget Home Store en Leenbakker (Woonboulevard) zijn code-vrij bereikbaar tijdens winkeltijden. 

 --- 

Verder onder anderen in dit gebied:
Wijchenseweg 6          Liander
Wijchenseweg 8          Planon
Wijchenseweg 20:
     Scholten Awater     (entree gebouw)
     Strukton                 (2e verdieping)
     ABAB                     (3e verdieping)
Wijchenseweg 102      Kion
Wijchenseweg 111      GX Software
Wijchenseweg 112      Croon
Wijchenseweg 118      Groenendaal & van Krijl
Wijchenseweg 122      Partner in Petfood

Takenhofplein 1           Ziggo
Takenhofplein 2           Bovemij
Takenhofplein 3:
     Woonwaarts           (begane grond en 1e verdieping)
     GHW assurantie     (2e verdieping)
     Logitech                 (3e verdieping)
     Biotronic                 (4e verdieping)
Takenhofplein 4           SVB

  

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De wijken zijn zonder voorkeur in de richting van de klok afgebeeld.

De AED's zijn vermeld voor zover bij ons bekend in januari 2022.

De gegevens zijn vrij te gebruiken door de vrijwilligersorganisaties in de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt, de gemeente Nijmegen, en de bladen De Dukenburger en Lindenholt Leeft.

Onderzoek en bewerking: Peter Saras. Opmerkingen en aanvullingen:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Door een bedrag van minimaal € 10.00 te storten op Rabo bankrekening nr: NL54 RABO 0336 8563 18 en uw mailadres (met -at- of -x- i.p.v. @ ) te vermelden kunt u vriend van de stichting AED Dukenburg worden.

Middels een nieuwsbrief houden wij u dan op de hoogte van de ontwikkelingen.

Maar alle giften en donaties zijn van harte welkom.

De cursussen worden gratis gegeven maar ook hier geldt dat een bijdrage zeer welkom is en de stichting daar weer anderen mee kan opleiden.

Rabo bankrekening nr: NL54 RABO 0336 8563 18

t.n.v. Stichting AED Dukenburg

Meijhorst 11-62. 6537 ET Nijmegen.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De Stichting AED Dukenburg is door de belastingdienst aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling.(ANBI) Dit betekend dat; de St AED Dukenburg geen schenk- of erfbelasting betaalt over ontvangen giften en erfenissen. Wij kunnen uw geld dus 100% inzetten voor de stichting. Giften aan de St AED Dukenburg zijn onder voorwaarden aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Link ANBI: klik hier

Tekenen van de stichtingsacte, 17 mei 2013.                                                           

Foto: Jacqueline van den Boom

 

Rep.nr.:

Dossiernummer: 2130359

Zaaknummer: 01

OPRICHTING

Heden, zeventien mei tweeduizend dertien,

verschenen voor mij, mr. Robertus Wilhelmus van Eldik,

notaris met als vestigingsplaats de gemeente Heumen:

1. de heer P S, wonende te Nijmegen,

2. de heer W R, wonende te Nijmegen,

De comparanten verklaarden bij deze akte een stichting op te richten en daarvoor de volgende statuten vast te stellen:

STATUTEN

NAAM EN ZETEL:

Artikel 1.

De stichting is genaamd:

Stichting AED Dukenburg. Zij heeft haar zetel in de gemeente Nijmegen.

DOEL EN MIDDELEN:

Artikel 2.

1. De stichting heeft ten doel het opleiden van vrijwilligers tot burgerhulpverleners en het plaatsen van AED apparaten in de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt, waardoor een dekkend netwerk van AED apparaten ontstaat;

2. het organiseren van hulp aan mensen met een acuut hartprobleem, door middel van het inzetten van vrijwilligers, die opgeleid zijn om een AED op de juiste wijze te gebruiken, inclusief het reanimeren om daarmee mensenlevens te redden;

3. De stichting heeft het maken van winst uitdrukkelijk niet ten doel.

GELDMIDDELEN:

Artikel 3.

De geldmiddelen van de stichting zullen worden verkregen

uit:

a. subsidies en donaties;

b. hetgeen de stichting door erfstelling of legaat verkrijgt;

c. hetgeen de stichting op enigerlei andere wijze verkrijgt.

BESTUUR:

Artikel 4.

1. Het aantal bestuurders wordt door het bestuur zelve bepaald met een minimum van drie.

2. Indien het aantal bestuurders beneden het in het vorige lid vermelde minimum is gedaald, blijft het bestuur bevoegd. Het is echter verplicht zo spoedig mogelijk in de open plaats(en) te voorzien door de benoeming van een of meer bestuurders.

3. De bestuurders worden benoemd door het zittend bestuur.

4. Indien het bestuur geheel ontbreekt, geschiedt de benoeming van nieuwe bestuurders door de rechtbank op verzoek van iedere belanghebbende of op vordering van het openbaar ministerie.

EINDE BESTUURSLIDMAATSCHAP:

Artikel 5.

1. Elke bestuurder kan te allen tijde, ook indien hij voor een bepaalde tijd is benoemd, door het bestuur worden ontslagen of geschorst. Een schorsing, die niet binnen drie maanden gevolgd wordt door een besluit tot ontslag, eindigt door het verloop van die termijn. Tot ontslagverlening van een bestuurder kan alleen besloten worden indien de voor het ontslag voorgedragen bestuurder in een vergadering, waarin het ontslag op de agenda staat, de gelegenheid heeft gehad het woord te voeren.

2. Een besluit tot ontslag door het bestuur kan slechts worden genomen in een speciaal daartoe opgeroepen vergadering, op grond van een besluit genomen met algemene stemmen van de overige bestuurders. Indien in de in de vorige zin bedoelde vergadering niet alle overige bestuurders aanwezig zijn, kan in een tweede vergadering tot ontslagverlening besloten worden met algemene stemmen, ongeacht het aantal alsdan aanwezige overige bestuurders. Deze tweede vergadering kan niet eerder dan twee weken en niet later dan zes weken na de eerste vergadering worden gehouden.

3. Elke bestuurder treedt uiterlijk vier jaar na zijn benoeming af, volgens een door het bestuur op te maken rooster van aftreding.

De aftredende is herbenoembaar. Wie in een tussentijdse vacature wordt benoemd, neemt op het rooster de plaats van zijn voorganger in.

4. Het bestuurslidmaatschap eindigt voorts door:

a. overlijden van een bestuurder of verlies van het vrije beheer over zijn vermogen;

b. ontslag door de rechtbank;

c. ontslagname door de betreffende bestuurder.

BESTUURSFUNCTIES:

Artikel 6

Het bestuur wijst uit zijn midden een voorzitter, secretaris en penningmeester aan. Het kan voor elk hunner uit zijn midden een plaatsvervanger aanwijzen. De functies van voorzitter en penningmeester en / of secretaris kunnen in één persoon worden vertegenwoordigd.

BESTUURSTAAK VERTEGENWOORDIGING:

Artikel 7.

1. Het bestuur is belast met het besturen van de stichting.

2. Het bestuur is bevoegd te besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot verkrijging, vervreemding of bezwaring van registergoederen en tot het aangaan van overeenkomsten waarbij de stichting zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt of zich tot zekerheidstelling voor een schuld van een ander verbindt.

3. Het bestuur vertegenwoordigt de stichting in en buiten rechte. De vertegenwoordigingsbevoegdheid komt mede toe aan de voorzitter en de penningmeester gezamenlijk, dan wel twee bestuursleden, waarvan één bestuurslid in ieder geval de voorzitter of de penningmeester is, behoudens in de gevallen als bedoeld in lid 2 van dit artikel.

In de in lid 2 genoemde gevallen zal slechts het gehele bestuur gezamenlijk bevoegd zijn tot vertegenwoordiging. Ingeval van belet of ontstentenis van de voorzitter of de secretaris wordt de stichting in en buiten rechte vertegenwoordigd door de secretaris casu quo de voorzitter en een andere bestuurder gezamenlijk. Indien het bestuur bestaat uit één lid vertegenwoordigt dit lid de stichting in en buiten rechte.

4. Het bestuur kan een of meer bestuurders of andere personen een volmacht geven om de stichting binnen de in die volmacht omschreven grenzen te vertegenwoordigen.

VERGADERINGEN:

Artikel 8.

1. Het bestuur vergadert ten minste eenmaal per halfjaar en voorts zo dikwijls als de voorzitter dit nodig oordeelt of ten minste twee bestuurders dit onder opgave van de te behandelen onderwerpen aan de voorzitter schriftelijk verzoeken. Indien de voorzitter aan een dergelijk verzoek geen gevolg geeft, in dier voege dat de vergadering kan worden gehouden binnen drie weken na het verzoek, zijn de verzoekers bevoegd zelf een vergadering bijeen te roepen met inachtneming van de vereiste formaliteiten.

2. Het bestuur kan slechts rechtsgeldig besluiten nemen met betrekking tot geagendeerde punten in een vergadering, waarin ten minste de helft van het aantal in functie zijnde bestuurders aanwezig dan wel vertegenwoordigd is als bedoeld in lid 5.

3. Indien in een vergadering het in het vorige lid bedoelde quorum niet aanwezig is, kan in de volgende bestuursvergadering met betrekking tot de agendapunten van de voorgaande vergadering rechtsgeldig worden besloten, ongeacht het aantal alsdan aanwezige bestuurders.

4. De vergaderingen worden geleid door de voorzitter. Indien de voorzitter afwezig is voorziet de vergadering zelf in haar leiding.

5. Iedere bestuurder is bevoegd zich door een schriftelijk gevolmachtigde medebestuurder ter vergadering te doen vertegenwoordigen.

OPROEP VERGADERINGEN:

Artikel 9.

1. De vergaderingen worden gehouden in het stadsdeel Dukenburg van de gemeente Nijmegen of in de door de voorzitter te bepalen plaats.

2. De oproep tot de bestuursvergadering geschiedt schriftelijk of digitaal door de secretaris behoudens het in artikel 8 lid 1. slot bepaalde onder opgave van de plaats en het tijdstip van de vergadering en van de te behandelen onderwerpen, niet later dan op de achtste dag vóór die der vergadering.

3. Zolang in de bestuursvergadering alle bestuurders aanwezig zijn, kan rechtsgeldig worden besloten, ook al zijn de door de statuten gegeven voorschriften voor het oproepen en houden van vergaderingen niet in acht genomen.

BESLUITVORMING BUITEN VERGADERING:

Artikel 10.

Alle besluiten kunnen rechtsgeldig buiten vergadering worden genomen, mits alle bestuurders zich alsdan schriftelijk, vóór het voorgestelde verklaren.

BESLUITVORMING IN VERGADERING:

Artikel 11.

1. Iedere bestuurder heeft recht tot het uitbrengen van één stem. Alle besluiten van het bestuur worden genomen met volstrekte meerderheid van stemmen, tenzij in deze statuten een grotere meerderheid is voorgeschreven.

2. Onder volstrekte meerderheid van stemmen wordt verstaan het eerste gehele getal boven de helft der uitgebrachte stemmen. Blanco stemmen worden als niet uitgebracht aangemerkt.

3. Stemmen over zaken geschiedt mondeling, over personen schriftelijk met gesloten briefjes, tenzij de voorzitter der vergadering zonder tegenspraak van een of meer der bestuurders een andere wijze bepaalt.

4. Ingeval bij stemming over zaken de stemmen staken, is het voorstel verworpen.

5. Ingeval bij stemming over de benoeming van personen geen van hen de volstrekte meerderheid verkrijgt, wordt een tweede vrije stemming gehouden. Heeft ook dan niemand de volstrekte meerderheid van stemmen verkregen, dan wordt herstemd tussen de twee personen die de meeste stemmen op zich hebben verenigd.

Mochten om deze reden meer dan twee personen voor de herstemming in aanmerking komen, dan beslist voor zoveel nodig een tussenstemming en daarna voor zoveel nodig het lot, welke twee personen voor deze herstemming in aanmerking komen. Staken ook bij deze herstemming de stemmen, dan beslist het lot.

6. In alle geschillen omtrent stemmingen, waarin niet bij de statuten is voorzien, beslist de voorzitter.

NOTULEN EN JAARVERSLAG:

Artikel 12.

1. Van het verhandelde in de bestuursvergaderingen worden door de secretaris of een door de voorzitter aangewezen notulant notulen opgemaakt, die in de eerstvolgende bestuursvergadering worden vastgesteld en ten blijken daarvan door voorzitter en secretaris worden ondertekend. Van buiten vergadering genomen besluiten wordt in de notulen van de eerstvolgende bestuursvergadering melding gemaakt.

2. Jaarlijks maakt de secretaris binnen zes maanden na afloop van ieder boekjaar een verslag van het afgelopen jaar op, tenzij hij hiervan door het bestuur wordt ontslagen.

ADMINISTRATIE BOEKJAAR, BEGROTING EN JAARSTUKKEN:

Artikel 13.

1. Het boekjaar van de stichting is gelijk aan het kalenderjaar.

2. Het bestuur is verplicht van de vermogenstoestand van de stichting en van alles betreffende de werkzaamheden van de stichting, naar de eisen die voortvloeien uit deze werkzaamheden, op zodanige wijze een administratie te voeren en de daartoe behorende boeken, bescheiden en andere gegevensdragers op zodanige wijze te bewaren, dat daaruit te allen tijde de rechten en verplichtingen van de stichting kunnen worden gekend.

3. Het bestuur is verplicht jaarlijks binnen zes maanden na afloop van het boekjaar de balans en de staat van baten en lasten van de stichting te maken, op papier te stellen en vast te stellen. De balans en de staat van baten en lasten worden onderzocht door een door het bestuur aangewezen registeraccountant, accountant-administratieconsulent dan wel een andere deskundige in de zin van artikel 2:393 Burgerlijk Wetboek. Deze deskundige brengt omtrent zijn onderzoek verslag uit aan het bestuur en geeft de uitslag van zijn onderzoek weer in een verklaring omtrent de getrouwheid van de in het vorige lid bedoelde stukken.

4. Het bestuur is verplicht de in de voorgaande leden bedoelde boeken, bescheiden en andere gegevensdragers gedurende zeven jaren te bewaren.

5. De op een gegevensdrager aangebrachte gegevens, uitgezonderd de op papier gestelde balans en staat van baten en lasten, kunnen op een andere gegevensdrager worden overgebracht en bewaard, mits de overbrenging geschiedt met juiste en volledige weergave der gegevens en deze gegevens gedurende de volledige bewaartijd beschikbaar zijn en binnen redelijke tijd leesbaar kunnen worden gemaakt.

VERGOEDINGEN:

Artikel 14.

Het bestuur kan aan de bestuurders een onkostenvergoeding toekennen.

HANDELSREGISTER:

Artikel 15.

De benoeming en het ontslag van een bestuurder, de wijziging der statuten en de ontbinding der stichting dienen door het bestuur te worden ingeschreven in het handelsregister.

HUISHOUDELIJK REGLEMENT EN COMMISSIES:

Artikel 16.

1. Het bestuur kan een huishoudelijk reglement vaststellen en wijzigen, mits dit niet in strijd is met de wet of deze statuten.

2. Het bestuur kan commissies instellen en opheffen. Ten minste een bestuurder dient deel uit te maken van een commissie. Bij de instelling stelt het bestuur de taak en bevoegdheden van de commissie vast.

STATUTENWIJZIGING

Artikel 17

1. Het bestuur is bevoegd deze statuten te wijzigen. Het besluit daartoe moet worden genomen met twee / derde meerderheid in een vergadering, waarin alle bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

2. De wijziging moet op straffe van nietigheid bij notariële akte tot stand komen.

3. De leden van het bestuur zijn verplicht een authentiek afschrift van de wijziging, alsmede de gewijzigde statuten neer te leggen ten kantore van de Kamer van Koophandel, binnen welker gebied de stichting haar zetel heeft.

ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 18

1. Het bestuur is bevoegd de stichting te ontbinden. Op het daartoe te nemen besluit is het bepaalde in artikel 17 lid 1 van toepassing.

2. De stichting blijft na haar ontbinding voortbestaan voorzover dit tot vereffening van haar vermogen nodig is.

3. De vereffening geschiedt door het bestuur.

4. De vereffenaars dragen er zorg voor, dat van de ontbinding van de stichting inschrijving geschiedt in het register, bedoeld in artikel 17 lid 3.

5. Gedurende de vereffening blijven de bepalingen van deze statuten zoveel mogelijk van kracht.

6. Een batig liquidatiesaldo bij opheffing van de instelling wordt besteed ten behoeve van een algemeen nut beogende instelling met een soortgelijke doelstelling of van een buitenlandse instelling die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend het algemeen nut beoogt en die een soortgelijke doelstelling heeft (zoals bedoeld in artikel 6.33 lid 1 onderdeel b Wet Inkomstenbelasting 2001).

7. Na afloop van de vereffening blijven de boeken en bescheiden van de ontbonden stichting gedurende dertig jaren berusten onder de jongste vereffenaar.

SLOTARTIKEL:

In alle gevallen waarin zowel de wet als deze statuten niet voorzien, beslist het bestuur.

Vervolgens verklaarden de verschenen personen:

dat in afwijking van het bepaalde in artikel 4, voor de eerste maal tot bestuurders van de stichting worden benoemd:

- voorzitter en penningmeester: de heer W R voornoemd;

- secretaris: de heer P S voornoemd;

- mevrouw J H, wonende te Nijmegen

WAARVAN AKTE

is verleden te Malden op de datum, in het hoofd van deze akte vermeld.

Na zakelijke opgave van en toelichting op de inhoud van deze akte aan de comparanten hebben dezen eenparig verklaard tijdig een concept van deze akte te hebben ontvangen, van de inhoud van deze akte te hebben kennisgenomen en op volledige voorlezing daarvan geen prijs te stellen.

Vervolgens is deze akte onmiddellijk na beperkte voorlezing door de comparanten en mij, notaris, ondertekend.

mr. Robertus Wilhelmus van Eldik, notaris te Heumen.

Privé en adres gegevens zijn weggelaten in dit overzicht.

Juli 2016 is artikel 2 punt 1 aangepast. Het wergebied van de Stichting AED Dukenburg is nu de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt.

Cursusduur          
Een beginnerscursus BLS (Basic Life Support oftewel basale reanimatie) + AED gegeven op één avond (3 uur). Na deze avond kunt u technisch goed reanimeren. Om deze vaardigheid te blijven beheersen dient u eens per jaar een herhalingscursus te volgen. Ook deze jaarlijkse herhalingscursus wordt op een avond gegeven (2 uur). Deze cursussen zijn gratis voor mensen die in Dukenburg en Lindenholt wonen en werken.

Bij ons ingeschreven individuele personen ontvangen voor de herhalingscursussen automatisch een oproep.

Diploma
Na afloop van de cursus ontvangt u een diploma. Dit diploma is twee jaar geldig en kunt u verlengen door ieder jaar de herhalingscursus te volgen. Deze herhalingscursus duurt slechts een paar uur. Neem tijdens de herhalingscursus uw diploma weer mee zodat de instructeur deze kan aftekenen.


Cursuslocatie
De Stichting AED Dukenburg geeft haar cursussen op locaties in Dukenburg en Lindenholt.

Veelal de Brede School De Meiboom, Meijhorst 29-58. Of het Wijkatelier, Zellersacker 10-03.

Wat kunt u verwachten op een cursus?

  • Kop koffie of thee
  • Instructiemateriaal, lesboek
  • Gezellige cursusavond onder leiding van een vakkundige instructeur
  • Aantekening op uw diploma (bij herhaling).

                                                         

 

Aanmelden voor de cursus
Wilt u zich aanmelden voor een nieuwe cursus reanimatie of heeft u al geruime tijd geen herhalingscursus meer gevolgd en wenst u weer eens opgefrist te worden, neem dan als u in Dukenburg of Lindenholt woont, contact met de stichting op. Cursisten die reeds in ons bestand zitten hoeven niet te reageren: u wordt automatisch jaarlijks door ons voor een herhalingscursus opgeroepen.


Een basiscursus reanimatie en gebruik AED kost 50,00 euro, een herhalingscursus 35,00 euro. (prijs 2024, voor cursisten buiten Dukenburg en Lindenholt)

Acht keer per jaar geven wij een nieuwsbrief uit, dit ook ter controle van het mailbestand. Krijgt u geen nieuwsbrief mail dan naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

De nieuwsbrieven komen uit in januari, maart, april, mei, september, oktober, november en december.

Opgeven voor een cursus kan via ons mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via het aanmeldingsformulier op deze website .

 

Een mobiel telefoonnummer is vereist evenals een redelijke lichamelijke conditie waarbij knielen geen beperking mag zijn. Gezien de grote ledenbestanden gaan wij alleen via mail corresponderen!

Opgeven voor een cursus is niet vrijblijvend! De opleider wordt per cursist betaald. Bij afwezigheid zonder goede reden zullen wij genoodzaakt zijn de kosten in rekening te brengen. Aanmelders van buiten het postcodegebied 6536, 6537, 6538, 6545 en 6546 krijgen een factuur die voor de cursusdag moet zijn voldaan of men moet kunnen aangeven waar men in Dukenburg of Lindenholt werkt.

 

De aanmeldingen die nu binnenkomen zullen in het begin van 2021 bij een cursus ingepland worden.

Laatste Nieuws

Partners

Copyright © 2025 AEDDukenburg All Rights Reserved.

Zoeken